Levine & Isaacs - du er fyret!

Det er ikke ualmindeligt for forfattere at blive fyret ud af filmprojekter. Du vender i et udkast, telefonen holder op, og så lærer du, at en anden er blevet hyret til at omskrive dig. Larry Gelbart, på et WGA medlemskab møde diskutere en af ​​vores mange kontrakter, talte til mængden af ​​omkring tusind og sagde: "På et tidspunkt alle i dette rum vil omskrive alle andre i dette rum." Han har ret.

Men hvor mange forfattere er blevet fyret, allerede inden de skrev et eneste ord? Ikke mange. De to eneste jeg kan tænke på, er mig og min partner, David Isaacs. Sikke en tvivlsomme ære!

Det er 1980. Direktør Randal Kleiser er varm baseret på en usandsynlig hit film, han megged (jeg elsker at lort Hollywood sigt) kaldet Blue Lagoon. En ung purunge Brooke Shields (før blive toast af Broadway) og smukke dreng, Christopher Atkins er fanget på en tropisk ø sammen. De boltrer sig i to timer, og dette publikum ønskede at se.

Så Kleiser får en stor udvikling aftale på Columbia. Han har en idé til en coming-of-age film sat i en forlystelsespark. David og jeg er hyret til at skrive det. Vi gør. Han elsker det. Studiet elsker det. Alle elsker det. Ingen gør det, men alle elsker det.

Mens vi er ved at skrive manuskriptet, Kleiser har travlt med at skrive og forberede den næste film han skulle direkte, sommer elskere. Denne klassiske hovedrollen purunge Darryl Hannah og smukke dreng, Peter Gallagher, handler om en smuk ung par, der forelsker sig en idyllisk sommer i maleriske Grækenland. Blå Lagune med Lachanodolmades.

Vi aflevere vores manuskript til megen ros og få et opkald fra Randal. Han vil af sted til Grækenland i en uge for at begynde princippet fotografering af SOMMEREN LOVERS. Men han er ved at blive lidt nervøs for scriptet. Ville vi være interesseret i at gøre en hurtig omskrivning? Intet af betydning. Ingen historie eller struktur ændringer. Lige rundt ud figurerne og måske tilføje lidt humor og dimension. En budbringer dråber ud eksemplarer af scriptet. Vi læser det natten over, mødes i morgen for at diskutere, hvad vi gerne vil gøre, og så køre over til Burbank til confab (en anden favorit bullshit Hollywood ord) sammen med ham i hans kontor på WB / Columbia masse.

Mødet går swimingly. Han elsker vores forslag. Han griner på vittigheder, vi foreslår. Han kunne ikke være mere overstrømmende og begejstret. Hvad vi banen er lige, hvad det script behov, siger han. Så han sender os ud til at skrive det, komplet med hans velsignelse og tak.

Vi kører tilbage over bakken til min Condo på Westside. Tager ca en halv time. Vi vandrer i mit sted og straks telefonen ringer. Det er vores agent. Ingen høfligheder. Hun starter ud med, "Bare hvad der skete i dette møde?" Jeg var en slags kastet af spørgsmålet. "Det gik fantastisk. Hvorfor? "Spurgte jeg. "Nå, kunne det ikke have gået så stort," sagde hun, "Columbia har lige ringet. De fyrede dig. "

\ "Hvad?! \"

\ "Du er ikke længere på projektet. \"

\ "Selv om vi var aldrig på projektet. \"

\ "Yep. Dine tjenester ikke længere er nødvendige. \"

\ "Hvilke tjenester? Vi går aldrig i gang service. \"

\ "Du er fyret! \"

Så det var så det. Vi fandt aldrig ud af hvorfor. Mit gæt er Randal kunne ikke lide vores forslag, men var bare for meget af et skvat (et udtryk jeg skal bruge i stedet for den, jeg virkelig ønsker at bruge, men jeg tager den høje vej - selvom du kender det ord, jeg mener) til fortælle os ansigt til ansigt. Randal gik til at gøre filmen. Jeg har aldrig set det. Det bombet. Jeg tror ikke, vores omskrive ville have gjort en pokkers lidt forskel.

Ved den tid, han havde tilbage, var vores forlystelsespark projekt døde. Vi erfarede senere, at Columbia ikke havde til hensigt om nogensinde at gøre det. De ønskede en anden Blå Lagune, ikke en teenager komedie ud af Randal Kleiser. De var bare hengive ham. Vi vidste det ikke dengang, men vi var altid bare spinding vores hjul (tilbage i de dage, hvor studierne stadig betalt for spinding).

Der er ingen reel moralske til denne historie. Det eneste råd jeg kunne give forfattere, således at dette aldrig sker for dig, er, tror jeg, ikke nogensinde kommer hjem tager Laurel Canyon.

Ingen kommentarer: